lördag 20 januari 2007

Om Dimfrosts recensioner

Jag kommer främst att recensera spel jag tycker verkar intressanta. Därför lär det inte bli tal om några direkta sågningar, även om jag naturligtvis kan bli mer eller mindre besviken ändå. Spelen som väljs ut är ofta av det smalare slaget; det finns alltså ingen mening att klaga på att jag inte recenserar de viktiga nyheterna från de stora förlagen, för det görs på så många ställen ändå. Däremot kan jag tänkas vara intresserad av förslag på spel att recensera. Jag tycker även att nya spel är intressantare än moduler, så de kompletta spelen kommer att överväga. Ambitionen är att posta minst en recension i veckan på ett ungefär.

I min recensionsverksamhet kommer jag att ha Jorge Luis Borges arbeten om Pierre Menards verk som en förebild; jag siktar alltså på mer av en essäistisk och resonerande framställning än en systematisk genomgång av innehållsförteckningen. Vad ovanstående kommentar innebär för de recenserade spelens ontologiska status lämnas som en övning till läsaren.

Övriga recensenter får naturligtvis tala för sig.

Inga kommentarer: